06 kwietnia 2013 15:27 | Aktualności
PROJEKT SYSTEMOWY
,,INDYWIDUALIZACJA SZANSĄ NA ROZWÓJ”
I. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w pisaniu i czytaniu - ryzyko dysleksji
Prowadzący: Elżbieta Reowicz
II. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych
Prowadzący: Izabela Topolewska
III. Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami mowy
Prowadzący: Teresa Nawrocka
IV. Zajęcia rozwijające zainteresowania matematyczno-przyrodnicze
Prowadzący: Sylwia Blumkowska
Procedury identyfikacji i kwalifikowania uczniów do projektu ,, Indywidualizacja szansą na rozwój”
1. Obserwacja ucznia na zajęciach.
2. Ścisła współpraca wychowawców, nauczycieli i dyrektora.
3. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, celem zdiagnozowania uczniów ze
specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
4. Rozmowy z rodzicami.
5. Rozmowy z uczniami.
6. Podjęcie decyzji w sprawie objęcia ucznia projektem ( po przeprowadzonej diagnozie
nauczyciele przedmiotowi decydują wspólnie z wychowawcą czy uczeń ma być objęty
programem).
7. Dostarczenie informacji zwrotnej o uczniu wychowawcy i rodzicowi.
8. Przekazanie zgłoszenia do Zespołu ds. Projektu ,,Indywidualizacja szansą na rozwój”.
9. Monitorowanie przebiegu programów przez dyrektora szkoły.
Procedura włączania ucznia do Projektu ,, Indywidualizacja szansą na rozwój”
1. Wyłonienie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi:
- z trudnościami w czytaniu i pisaniu - ryzyko dysleksji,
- z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych
- z zaburzeniami rozwoju mowy.
- zdolnych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych.
2. Przeprowadzenie diagnozy:
- dokładne rozpoznanie trudności i uzdolnień,
- poznanie samego ucznia (styl bycia, zainteresowania, środowisko rodzinne, system
wartości, potrzeby intelektualne i pozaintelektualne)
- utwierdzenie ucznia w posiadaniu określonych predyspozycji
- nawiązanie współpracy z rodzicami.
3. Formy diagnozy:
- analiza dokumentacji ucznia
- rozmowa z uczniem
- rozmowa z rodzicem (prawnym opiekunem)
- ankieta dla ucznia,
- ankieta dla rodzica
- obserwacja (arkusz obserwacji ucznia)
- analiza ocen i postępów edukacyjnych ucznia
- opinie zbierane od nauczycieli
- testy osiągnięć szkolnych
Regulamin kwalifikowania uczniów do projektu jest dostępny na stronie internetowej szkoły oraz u koordynatora szkolnego projektu.