Szkoła Podstawowa im.Papieża Jana Pawła II w Czarnem Dolnem
https://spczarnedolne.pl

06 kwietnia 2013 15:27 | Aktualności

Projekt Systemowy - ,,Indywidualizacja szansą na rozwój".

                     

PROJEKT SYSTEMOWY

,,INDYWIDUALIZACJA SZANSĄ NA ROZWÓJ”

 

I.  Zajęcia dla dzieci z trudnościami w pisaniu i czytaniu - ryzyko dysleksji 

     Prowadzący: Elżbieta Reowicz

 

II.  Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych

      Prowadzący: Izabela Topolewska

 

III. Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami mowy 

       Prowadzący: Teresa Nawrocka

 

IV. Zajęcia rozwijające zainteresowania matematyczno-przyrodnicze

      Prowadzący: Sylwia Blumkowska

 

Procedury identyfikacji i kwalifikowania uczniów do projektu ,, Indywidualizacja szansą na rozwój”

1.  Obserwacja ucznia na zajęciach.

2.  Ścisła współpraca wychowawców, nauczycieli i dyrektora.

3.  Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, celem zdiagnozowania uczniów ze

     specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

4.  Rozmowy z rodzicami.

5.  Rozmowy z uczniami.

6.  Podjęcie decyzji w sprawie objęcia ucznia projektem ( po przeprowadzonej diagnozie

     nauczyciele przedmiotowi decydują wspólnie z wychowawcą czy uczeń ma być objęty

     programem).

7.  Dostarczenie informacji zwrotnej o uczniu wychowawcy i rodzicowi.

8.  Przekazanie zgłoszenia do Zespołu ds. Projektu ,,Indywidualizacja szansą na rozwój”.

9.  Monitorowanie przebiegu programów przez dyrektora szkoły.

 

Procedura włączania ucznia do Projektu ,, Indywidualizacja szansą na rozwój”

1. Wyłonienie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi:

-  z trudnościami w czytaniu i pisaniu - ryzyko dysleksji,

-  z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych

-  z zaburzeniami rozwoju mowy.

-  zdolnych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych.

 

2. Przeprowadzenie diagnozy:

-  dokładne rozpoznanie trudności i uzdolnień,

-  poznanie samego ucznia (styl bycia, zainteresowania, środowisko rodzinne, system

   wartości, potrzeby intelektualne i pozaintelektualne)

-  utwierdzenie ucznia w posiadaniu określonych predyspozycji

-  nawiązanie współpracy z rodzicami.

 

3. Formy diagnozy:

-  analiza dokumentacji ucznia

-  rozmowa z uczniem

-  rozmowa z rodzicem (prawnym opiekunem)

-  ankieta dla ucznia,

-  ankieta dla rodzica

-  obserwacja (arkusz obserwacji ucznia)

-  analiza ocen i postępów edukacyjnych ucznia

-  opinie zbierane od nauczycieli

-  testy osiągnięć szkolnych

Regulamin kwalifikowania uczniów do projektu jest dostępny na stronie internetowej szkoły oraz u koordynatora szkolnego projektu.